Пуха А. В. Коментар до статті "Тонкощі юридичного маркетингу" // Юридична газета. - вересень 2013 (текст написаний українською мовою)
Юридичного маркетингу не існує. Так, можна говорити, тому що притаманні засоби, якими користується 90% бізнесу, не працюють на практиці, не тому, що вони не дієві, а тому, що мова іде про бізнес, який будується на симбіозі досвіду та авторитеті – юридичний бізнес. Так було раніше, а сьогодні погляди на маркетинг в юридичній сфері зазнав суттєвих змін.
Вседоступність інформації про маркетинг в юридичній сфері, і про маркетинг в цілому, зміна акцентів ведення юридичного бізнесу є передумовами відкритості юридичних фірм, як повноцінних учасників ринку. Юридичний бізнес сьогодення, це вже не юридичний бізнес який існував 5 чи 10 років тому. Юридичний бізнес сьогоднішнього дня – це продукт ринкових важелів економіки, і цьому безліч передумов: кратне збільшення ринку юридичної праці, збільшення числа юридичних фірм, і відповідно збільшення конкуренції в юридичному сегменті, перехід економіки від ручного режиму керування.
Інформація і ринкові підходи - головні чинники розвитку маркетингу в юридичній сфері. А тому в юридичному бізнесі працює і попит і пропозиції, і реклама і продажі, адже юридична фірма – це бізнес.
І тут все очевидно, якщо Ви плануєте мати фінансово міцну юридичну фірму, потрібно налагоджувати маркетинг, якщо Ви бажаєте, щоб про Вашу фірму чули - розвивайте зв’язки з громадськістю.
Отже, якогось спеціального маркетингу, яким володіють неначе б то спеціальні люди, які пройшли спеціальну підготовку у спеціальних місцях не існує. В юридичний сфері присутній звичайний маркетинг.
Думаючи про маркетинг, для початку потрібно мати маркетинговий план: розуміти хто ваш потенційний клієнт, які послуги фірма може надати такому клієнту, оцінити конкурентів, а вже потім через конкурентні переваги думати, яким чином можна донести інформацію до такого клієнта. Як правило, таку інформацію можна донести через сукупність маркетингових заходів.
Продаючи юридичні послуги найкраще буде оцінити їх, з точки зору товару, та стати на бік покупця. Адже, погодьтесь, купуючи товар, ми хочемо побачити його, почути про його переваги, оцінити чим вибраний товар відрізняється від подібних, та отримати безліч іншої інформації. Крім того налагоджуючи маркетинг, слід пам’ятати, що клієнти, як діти, постійно потребують уваги. Другорядних клієнтів немає, і це запорука успіху.